SEGON ERROR GREU DE MANDAT
Publicat al juliol 2005 a Tot Cerdanyola
Ahir es va aprovar pel Ple municipal la constitució de l’entitat municipal descentralitzada de Bellaterra.
Sobre això els grups municipals ja vàrem dir suficient i la representació dels veïns bellaterrencs presents en el Ple van quedar prou satisfets com ja varen deixar palès al final amb els seus aplaudiments. Felicitacions per a ells, per a la seva constància i pel seu ben fer que la Junta de la Unió de Veïns, encapçalada pel seu extraordinari president Manet, han dut a terme en el seu procés de gestió.
Nomès constatar que quan es faci una lectura detallada del Ple, amb les intervencions dels diversos portaveus, demanaria que totes els arguments, bàsicament generalitats obvies, que es varen dir s’expliques perquè no poden ser aplicats a d’altres barris?
No es bona l’autogestió per a la majoria de veïns i veïnes dels nostres barris? I no val utilitzar l’argument fàcil del “cafè per a tots”, això no es la traducció política de l’argument d’equitat per a tothom, argument que des de posicions d’esquerra ens sembla fonamental. Cal reconèixer les singularitats, faltaria més, però això no es pot traduir en desigualtats.
El que discutíem ahir no era el drets dels veïnat de Bellaterra per a un major protagonisme i una millor participació directa, sinó sobre la forma organitzativa més òptima per aconseguir-ho.
I hi han d’altres formules que no pas l’EMD. A part de que es matar mosques a canonades triar una formula organitzativa massa complexa per a les minses competències que disposaran; i per tant -malgrat el que es digui- ni es eficient ni es eficaç. La justificació primera que ha de garantir considerar la possibilitat d’una EMD es la constatació de ser un nucli urbà allunyat i diferenciat. I aquí amb la nova construcció de la nova centralitat urbanística de la Plana del Castell, aquesta premissa ja no es complirà.
El més greu es que s’obre una porta al minifundisme municipal.
La Federació de Municipis de Catalunya, en el seu text Ajuntament fàcil, editat al 2003, finalitzava el seu anàlisi del punt 8.10 sobre les entitats municipals descentralitzades: “Hauríem d’acabar fent una última reflexió: mentre el nostre mapa municipal es caracteritzi pel seu elevat grau de fragmentació, no hi ha massa lloc ni gaire justificació per a les entitats municipals descentralitzades...”
El pitjor, al meu parer, es que com ja va passar amb l’organització administrativa municipal, aquest ajuntament no es situa en les concepcions més actualitzades de la modernització de l’administració pública sinó, tot al contrari, en les visions mes arcaiques i conservadores basades en la supeditació als interessos partidistes i en concepcions populistes.
Aquest es el segon greu error d’embalum que ha comès aquest govern durant aquest mandat.
Sobre això els grups municipals ja vàrem dir suficient i la representació dels veïns bellaterrencs presents en el Ple van quedar prou satisfets com ja varen deixar palès al final amb els seus aplaudiments. Felicitacions per a ells, per a la seva constància i pel seu ben fer que la Junta de la Unió de Veïns, encapçalada pel seu extraordinari president Manet, han dut a terme en el seu procés de gestió.
Nomès constatar que quan es faci una lectura detallada del Ple, amb les intervencions dels diversos portaveus, demanaria que totes els arguments, bàsicament generalitats obvies, que es varen dir s’expliques perquè no poden ser aplicats a d’altres barris?
No es bona l’autogestió per a la majoria de veïns i veïnes dels nostres barris? I no val utilitzar l’argument fàcil del “cafè per a tots”, això no es la traducció política de l’argument d’equitat per a tothom, argument que des de posicions d’esquerra ens sembla fonamental. Cal reconèixer les singularitats, faltaria més, però això no es pot traduir en desigualtats.
El que discutíem ahir no era el drets dels veïnat de Bellaterra per a un major protagonisme i una millor participació directa, sinó sobre la forma organitzativa més òptima per aconseguir-ho.
I hi han d’altres formules que no pas l’EMD. A part de que es matar mosques a canonades triar una formula organitzativa massa complexa per a les minses competències que disposaran; i per tant -malgrat el que es digui- ni es eficient ni es eficaç. La justificació primera que ha de garantir considerar la possibilitat d’una EMD es la constatació de ser un nucli urbà allunyat i diferenciat. I aquí amb la nova construcció de la nova centralitat urbanística de la Plana del Castell, aquesta premissa ja no es complirà.
El més greu es que s’obre una porta al minifundisme municipal.
La Federació de Municipis de Catalunya, en el seu text Ajuntament fàcil, editat al 2003, finalitzava el seu anàlisi del punt 8.10 sobre les entitats municipals descentralitzades: “Hauríem d’acabar fent una última reflexió: mentre el nostre mapa municipal es caracteritzi pel seu elevat grau de fragmentació, no hi ha massa lloc ni gaire justificació per a les entitats municipals descentralitzades...”
El pitjor, al meu parer, es que com ja va passar amb l’organització administrativa municipal, aquest ajuntament no es situa en les concepcions més actualitzades de la modernització de l’administració pública sinó, tot al contrari, en les visions mes arcaiques i conservadores basades en la supeditació als interessos partidistes i en concepcions populistes.
Aquest es el segon greu error d’embalum que ha comès aquest govern durant aquest mandat.
0 Comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
<< Portada